W pierwszym module kursu omówię proces tworzenia gier. Jak wyglądało to kiedyś a jak wygląda to teraz. Poznasz podstawowe zagadnienia, technologie i terminy stosowane w tej branży. Ponadto opowiem czym charakteryzują się stare strzelanki pierwszoosobowe (FPS). Wiele z tych cech będzie implementowanych w grze realizowanej w ramach kursu.
Na koniec pokażę Ci jak przygotować GDD (Game Design Doc) czyli dokument opisujący uzgodniony projekt gry. Ważna rzecz przy współpracy w zespole ale przyda się również przy pracy w pojedynkę.
W drugim module nauczysz się obsługiwać środowisko do tworzenia gier. Pokażę Ci jak pobrać, zainstalować i skonfigurować do pracy edytor gier Unity oraz edytor kodu Visual Studio. Dodatkowo poznasz kilka innych narzędzi potrzebnych do tworzenia zawartości do gier (grafiki, dźwięku, modeli czy map). Omówię wiele funkcji poszczególnych narzędzi i nauczę Cię z nich korzystać.
W trzecim module pokażę Ci jak, wykorzystując spisane założenia, przygotować prototyp realizowanej gry. Nauczysz się jak stworzyć prosty poziom gry, gracza, którym można sterować oraz obiekty imitujące wrogów.
W czwartym module skupimy się na rozwinięciu obsługi gracza. Usprawnimy poruszanie się głównej postaci i dodamy interakcję z innymi obiektami.
Dodatkowo zajmiemy się interfejsem wyświetlanym w trakcie rozgrywki (tzw. HUD – Heads Up Display)
Piąty moduł w całości poświęcony będzie tworzeniu poziomu testowego. Pokażę Ci jak od początku do końca przygotować jeden duży poziom gry. Nauczysz się tworzyć modele, tekstury i inne elementy sceny oraz składać je razem w grywalną mapę.
W szóstym module stworzymy różne klasy wrogów. Na tym etapie będą tylko bezmyślnie stali w miejscu. Skupimy się głównie na sposobie ich wyświetlania oraz animacji. Stworzymy kilka różnych klas (typów) wrogów od bardzo prostych do pokonania po trudnych bossów.
W siódmym module pokażę Ci jak stworzyć system broni. Nauczysz się tworzyć różne rodzaje narzędzi do eliminacji przeciwników.
W ósmym module wrócimy do rozbudowy wrogów. Dodamy im możliwość poruszania się i walki z graczem. Wyposażymy ich w algorytmy sztucznej inteligencji. Będą mogli nie tylko patrolować poziom gry ale też atakować gracza i prowadzić pościgi.
W module dziewiątym zajmiemy się tzw. gameplay’em czyli rozgrywką (po naszemu). Utworzymy drugi poziom gry i dodamy mechanizm ładowania kolejnych poziomów. Dzięki temu będziesz mógł dodać do swojej gry wiele map i automatycznie ładować je zgodnie z poczynaniami gracza.
Dodatkowo w tym module utworzymy główne menu gry.
Dziesiąty moduł będzie poświęcony całkowicie na finalne dopracowanie gry.
Dodamy brakujące grafiki i dźwięki a niektóre z nich zamienimy na lepsze. Dostosujemy wiele parametrów, wyważając odpowiednio rozgrywkę i polepszając jej „grywalność”. Poprawimy ewentualne błędy. Na koniec przygotujemy wersję gry gotową do zainstalowania na komputerze potencjalnego gracza.
Pokażę Ci jak obsługiwać narzędzia do tworzenia zawartości dla swojej gry.
Pokażę Ci jak zaprojektować i zbudować bardziej zaawansowany poziom gry.